Név | Szakterület | Iroda, telefon, e-mail |
Ölveti Zsolt | irodavezető | Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103 olveti.zsolt@hajduhadhaz.hu |
Juhász Erzsébet | pénzügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 22-es iroda 06 (52) 384-103 penzugyicsoport@hajduhadhaz.hu |
Kissné Balogh Piroska | pénzügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 18-as iroda 06 (52) 384-103 penzugyicsoport@hajduhadhaz.hu |
Nagyházi Erzsébet | pénzügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 23-as iroda 06 (52) 384-103 penzugyicsoport@hajduhadhaz.hu |
Szabó Emőke | pénzügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 22-es iroda 06 (52) 384-103 penzugyicsoport@hajduhadhaz.hu |
Nagy Lászlóné | pénzügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 22-es iroda 06 (52) 384-103 penzugyicsoport@hajduhadhaz.hu |
Elek Istvánné | adóügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103 adocsoport@hajduhadhaz.hu |
Nagy Balázs | adóügyi ügyintéző | Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103 adocsoport@hajduhadhaz.hu |
A Pénz- és Adóügyi Iroda feladatai:
Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal tekintetében
- Az önkormányzat, a polgármesteri hivatal, az önkormányzati intézmények gazdálkodásával összefüggő feladatok ellátása és koordinálása, különösen:
- A költségvetés-, a zárszámadás tervezet előkészítése, a beszámolók, összeállítása, az önkormányzati vagyonleltár elkészítése.
- Közreműködés a pénzügyi információs rendszer működtetésében, kapcsolattartás a területileg illetékes Magyar Államkincstárral (MÁK).
- Egyéb gazdálkodási (számviteli) feladatok végzése.
- Folyamatos munkakapcsolatot tart pénzügyi, gazdálkodási és számviteli vonatkozásban a polgármesteri hivatal irodáival, az önkormányzati intézményekkel.
- Felülvizsgálja, véleményezi a pótelőirányzati igényeket és azokat előkészíti önkormányzati tárgyalásra. Javaslatot tesz a működési és felhalmozási előirányzatok egymás közötti átcsoportosítására, továbbá a tartalék, pénzmaradvány és a bevételi többletek felhasználására.
- Az önkormányzat felhatalmazása alapján a testületi döntésen alapuló előirányzat változásokat végrehajtja.
- Ellátja a finanszírozási terv szerint az intézmények pénzellátásával kapcsolatos feladatokat.
- Irányítja a bérgazdálkodást.
- Ellátja az érdekelt irodákkal együttműködve a tárgyieszköz-gazdálkodás gazdálkodási feladatait.
- Gondoskodik a költségvetési alapokmányok naprakészségéről és továbbításáról a MÁK felé.
- Ellátja a helyi adókkal (magánszemélyek kommunális adója, építményadó, iparűzési adó), talajterhelési díjjal, mezőőri járulékkal kapcsolatos kivetési, adóbevallás feldolgozási, beszedési, ellenőrzési, végrehajtási feladatokat.
- Intézi az adó- és értékbizonyítványok kiadásával kapcsolatos feladatokat.
- Kapcsolatot tart lakossági adóztatást érintő kérdésekben az illetékes szervekkel.
- Gyakorolja az adóigazgatással összefüggő I. fokú adóhatósági feladat- és hatásköröket.
- Kapcsolattartás az önkormányzati tulajdonú gazdasági társasággal.
- Információs jelentések (negyedéves mérlegjelentés, havi költségvetési jelentés) elkészítése és megküldése a MÁK illetékes igazgatósága felé
- a KSH részére a vagyonnal, valamint a pénzügyi helyzettel összefüggő statisztikai jelentési kötelezettségeknek eleget tesz
- Kezeli a házipénztárat, végzi az átutalásokat;
- Bankszámlakezelést végez,
- Továbbítja az állami adóhatóság felé az adóalanyisággal kapcsolatos adóbevallásokat, befizetéseket (ÁFA, rehabilitációs hozzájárulás, cégautó adó, idegenforgalmi adó);
- Számfejti a MÁK által nem számfejtett személyi juttatásokat;
- Ellátja a számlázással kapcsolatos feladatokat;
- Pályázatokhoz kapcsolódó pénzügyi elszámolások elkészítése,
- Kimutatásokat, elemzéseket végez;
- Vezeti a szobaleltárokat, elvégzi a leltározást;
- Vezeti a bélyegző nyilvántartást.
- Ellátja a Hivatal és az Önkormányzat használatában lévő gépjárművek, valamint kis- és nagygépek üzemanyag felhasználásának elszámolását,
- Analitikus nyilvántartásokat vezet;
- Végzi a választások, népszavazások, népszámlálások pénzügyi elszámolását;
- Végzi a más önkormányzatokkal közös feladatellátásban végzett feladatok elszámolását;
- Nyilvántartja a munkáltatói kölcsönöket;
- Normatív állami hozzájárulások, normatív kötött támogatások, központosított előirányzatok, SZJA, REKI, igénylése, elszámolása;
- elvégzi a közfoglalkoztatási programok pénzügyi nyilvántartási feladatait, valamint a kapott támogatásokkal elszámol
- Igényli a társadalompolitikai ellátásokat;
- Elkészíti a hitel felvételére, visszafizetésre történő javaslatot;
- Vezeti a kötelezettségvállalásokról a nyilvántartást;
- Likviditási tervet készít;
- Az átmenetileg szabad pénzeszközöket bankbetétben elhelyezi;
- Gondoskodik az intézmények pénzellátásáról;
- Elkészíti a társadalmi szervezetek támogatási szerződéseit, nyilvántartja az elszámolásokat;
- Évente kiadja a jogosultak részére az „utazási utalványt”.
- A városüzemeltetési irodával együtt vezeti a készletnyilvántartást, a nyilvántartás alapján könyveli a készletmozgásokat.
- Az önkormányzat forgalomképtelen törzsvagyonának, korlátozottan forgalomképes törzsvagyonának és üzleti vagyonának naprakész nyilvántartásával, az ingatlanvagyon kezelésével kapcsolatos feladatok ellátása.
- Önkormányzati vagyongazdálkodással kapcsolatos önkormányzati rendeletek előkészítése, hatályos rendeletek karbantartása.
- Önkormányzati ingatlanvagyon kataszter elkészítése és folyamatos naprakész karbantartása, vezetése, rendeletben előírt beszámoló jelentések összeállítása és a Magyar Államkincstár részére történő megküldése.
- Elvégzi a lakás és nem lakás céljára szolgáló bérleményekkel kapcsolatos nyilvántartási és számlázási feladatokat, beszedi a bérleti díjakat.
Egyéb feladatok:
- Ellátja az önkormányzati fenntartású intézmények és a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Intézményfenntartó Társulás fenntartásában működő Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ, valamint a Hajdúhadházi Roma Nemzetiségi Önkormányzat pénzügyi gazdálkodási feladatait.
- Egyeztet a fenti intézmények és a Hajdúhadházi Roma Nemzetiségi Önkormányzat költségvetését érintő kérdésekről és elkészíti a kapcsolódó előterjesztéseket.