Jegyzői Iroda

Név Szakterület Iroda, telefon, e-mail
dr. Tóth Judit aljegyző Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
toth.judit@hajduhadhaz.hu
Tóth Zsuzsa Krisztina munkaügyi ügyintéző Polgármesteri Hivatal 15-ös iroda 06 (52) 384-103
human@hajduhadhaz.hu
Hadházi Mária munkaügyi ügyintéző Polgármesteri Hivatal 15-ös iroda 06 (52) 384-103
human@hajduhadhaz.hu
Ábrók Edina iktató és nyilvántartási ügyintéző Polgármesteri Hivatal 24-es iroda 06 (52) 384-103
abrok.edina@hajduhadhaz.hu
Makrainé Kontrás Melinda leíró, jegyzőkönyvvezető Polgármesteri Hivatal 104-es iroda 06 (52) 384-103
kontras.melinda@hajduhadhaz.hu
Juhász-Nagy Valéria  titkársági ügyintéző Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
titkarsag@hajduhadhaz.hu
Győri Béla titkárságvezető Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
gyori.bela@hajduhadhaz.hu
Suhaj Enikő pályázati ügyek Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
suhaj.eniko@hajduhadhaz.hu
Mező-Bede Gyöngyi anyakönyvvezető,
népességi ügyek
Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
anyakonyv@hajduhadhaz.hu
Tóth Tamás informatikus Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
it@hajduhadhaz.hu
Kiss Gyula közterület felügyelő Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103
Zales Sándor közterület felügyelő Polgármesteri Hivatal 06 (52) 384-103

 

A Jegyzői Iroda feladatai:

A Jegyzői Irodát a jegyző vezeti, a jegyzőhöz közvetlenül tartozó szervezetek és a jegyzőhöz magasabb rendű jogszabály alapján közvetlenül ellátandó feladatok elvégzésének felelőseiből áll. 

  

Az önkormányzat és szervei működésével kapcsolatos feladatok:

  • Az önkormányzat képviselő-testületi és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülések előkészítésével, jegyzőkönyveinek vezetésével kapcsolatos teendők ellátása.
  • A testületi ülések határozatai és rendeletei, a nemzetiségi önkormányzat jegyzőkönyvei és döntései nyilvántartásának vezetése, figyelemmel kísérése a határidők betartásának, a határozatok végrehajtásának és szükség szerint jelzés a testületnek a beszámolási kötelezettség elmulasztásáról.
  • Lejárt határidejű határozatok nyilvántartása, jelentések készítése.
  • A képviselő-testületi ülések döntéseinek kihirdetése, közzététele.
  • Az országgyűlési képviselők, polgármesterek és a helyi önkormányzati képviselők, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzat választásával kapcsolatos teendőket ellátja. Közreműködik az országos és helyi népszavazás előkészítésében. Részt vesz a választások lebonyolításában.
  • Koordinálja a közérdekű adatok megismerésével, közzétételi kötelezettséggel járó feladatokat.
  • Az önkormányzat törvényességi felügyeletét ellátó szervvel folyamatosan kapcsolatot tart az erre kialakított rendszerben.
  • A naponta beérkező postai küldeményeket beszállítja, átveszi, rendszerezi, szétosztja. Elvégzi a kimenő postázási feladatokat.
  • Ellátja az iktatással kapcsolatos feladatokat. Ellátja az irattározási és selejtezési feladatokat. Kapcsolatot tart a Hajdú-Bihar Vármegyei Levéltárral.
  • Biztosítja a tisztségviselők és a Polgármesteri Hivatal irodái működésének adminisztratív és technikai követelményeit.
  • A Képviselő-testület és bizottságai, a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők, és az irodavezetők részére jogi véleményt nyilvánít. Közreműködik a polgármester, az alpolgármesterek , a jegyző és az aljegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek operatív ellátásában.
  • A megjelenő jogszabályokat figyelemmel kíséri és felkérésre közreműködik a jogszabályértelmezésben. Ellátja az önkormányzat és a polgármesteri hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
  • Az ügyfél tájékoztató keretében ellátja az ügyfélfogadásból ráháruló feladatokat, intézi és részben továbbítja az ügyeket.
  • Kártérítési, kártalanítási igényekkel kapcsolatos ügyek szakmai kontrolljában közreműködés.
  • Részt vesz komplex felügyeleti vizsgálatokban és eseti célvizsgálatokban.
  • A Polgármesteri Hivatal feladatkörébe tartozó szerződések elkészítése, aláírásra történő előkészítése.
  • Lakossági fórumok megszervezésében való közreműködés.
  • Ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal által kötött szerződések jogi kontrollját.
  • Az ügyfél tájékoztató keretében telefonos és személyes tájékoztatást nyújt az ügyfeleknek.
  • Gondoskodik a képviselők és bizottságok tagjainak havi tiszteletdíj elszámolásáról.
  • Nyilvántartást vezet a Képviselő-testület által adományozott kitüntetésekről.

 

Humánpolitikai feladatok:

  • A Hivatal köztisztviselőinek közszolgálati jogviszonyával és munkavállalóinak munkaviszonyával összefüggő humánpolitikai feladatok ellátása.
  • A polgármester, az alpolgármesterek foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos feladatok ellátása.
  • A Hivatal engedélyezett létszámkerete alakulásának figyelemmel kísérésre, vezetése.
  • Személyi nyilvántartás, közszolgálati alapnyilvántartás vezetése és az adatok folyamatos karbantartása, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése a jogszabályban meghatározott szervek részére.
  • A közszolgálati szabályzatban meghatározott egyéb juttatásokkal kapcsolatos döntések előkészítése.
  • A köztisztviselői vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos munkáltató intézkedések előkészítse és közreműködés a végrehajtásban.
  • Éves képzési terv elkészítése és végrehajtásában való közreműködés.
  • Köztisztviselői fegyelmi eljárásokban való közreműködés.
  • A köztisztviselők minősítésével, teljesítményértékelésével kapcsolatos eljárás lefolytatásának előkészítése.
  • A közigazgatási alap- és szakvizsga, valamint az ügykezelői alapvizsga lebonyolításával kapcsolatos teendők teljes körű ellátsa.
  • Az önkormányzat éves költségvetése elkészítéséhez adatszolgáltatás.
  • A jegyző hatáskörébe tartozó megbízási szerződések elkészítése, nyilvántartása.
  • A munkáltatói jogkör gyakorlásához szükséges helyi rendeletek, utasítások és szabályzatok elkészítésében való közreműködés.
  • A Hivatal köztisztviselői és munkavállalói részére nyújtott foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás biztosításához szükséges feladatellátás.
  • Biztosítja a feladatellátáshoz szükséges adminisztratív feladatok ellátását.
  • Ellátja a közfoglalkoztatással kapcsolatos munkaügyi feladatokat.
  • Ellátja a köztisztviselői munkakörök betöltéséhez szükséges pályázatok előkészítését és gondoskodik ezek meghirdetéséről.
  • Előkészíti és nyilvántartja a tanulmányi szerződéseket és figyelemmel kíséri az abban foglaltak teljesülését.
  • Munkavállalók éves szabadságának megállapítása, nyilvántartás vezetése.
  • Előkészíti és kezeli az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek vezetőinek megbízását, kinevezését, illetve ellátja a jogviszonyukkal kapcsolatos humánpolitikai feladatokat.
  • Ellátja a Hajdúhadházi Bölcsőde, a Hajdúhadházi Család- és Gyermekjóléti Központ és a Hajdúhadházi Mikrotérségi Szociális Gondozási Központ vonatkozásában a humánpolitikai feladatokat.

 

Pályázatokkal kapcsolatos feladatok:

  • A pályázatok keresése, kiválasztása, a pályázatok adminisztratív ügyintézése és a nyertes pályázat esetén a pályázati munka összefogása.
  • Kapcsolatot tart, együttműködik, koordinál a külső pályázat írókkal és a pályázathoz tartozó illetékes hivatali osztályokkal.
  • Szakmai tájékoztatón, továbbképzésen való aktív részvétel.
  • Közreműködik a területfejlesztési, térségi feladatok ellátásában.
  • Koordinálja a fejlesztési célú támogatások pályázatait.
  • Elemzi, értékeli a pályázati projektek végrehajtásának tapasztalatait.

 

Beszerzéssel kapcsolatos feladatok:

  • közbeszerzési folyamatok lebonyolítása (kiírás, lefolytatás, megrendelés, ellenőrzés),
  • közbeszerzési szabályzat aktualizálása,
  • közbeszerzési terv és az éves statisztikai összegzés elkészítése.

 

Egyéb feladatok:

  • Anyakönyvi ügyintézés
  • Polgárok személyi adat- és lakcímnyilvántartása ügyintézés.
  • Közterület-használati engedélyek kiadása és nyilvántartása.
  • Informatikai feladatok ellátása
  • Katasztrófavédelemmel, polgári védelemmel kapcsolatos feladatok ellátása
  • Kifüggesztés (árverési hirdetmény, társhatóságok, bíróságok megkeresésére hirdetményi kézbesítés), termőföldhöz kapcsolódó hirdetmények kifüggesztése.
  • Önkormányzati tulajdonú ingatlanok (épületek, építmények, építési telkek, termőföldek) elidegenítésével kapcsolatos Képviselő-testületi anyagok, előterjesztések elkészítése, a testületi döntések végrehajtása:
  • Értékbecslések elkészítése, illetve elkészíttetése.
  • Az önkormányzat vagyonrendelete alapján a helyben szokásos módon az ingatlanok elidegenítésre történő meghirdetése.
  • Adásvételi szerződések elkészíttetése.
  • A tulajdonjog változásának az ingatlan-nyilvántartáson történő átvezettetése.
  • Önkormányzati tulajdonú ingatlanok (épületek, építmények, építési telkek, termőföldek) megvásárlásával kapcsolatos Képviselő-testületi anyagok, előterjesztések elkészítése, a testületi döntések végrehajtása:
  • Adásvételi szerződések elkészíttetése.
  • A tulajdonjog változásának az ingatlan-nyilvántartáson történő átvezettetése.
  • Iskolavédőnői feladatok ellátása
  • közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó pályázati anyagok előkészítse, megvalósítása, elszámolása.
  • Közbiztonsági feladatok:

Közterület-felügyelői feladatok:

A közterület felügyelők feladatukat a közterület-felügyeletről szóló 1999.évi LXIII. törvény alapján látják el.

  • A település útjainak, járdáinak, közterületeinek folyamatos ellenőrzése, az észlelt hiányosságok megszüntetése.
  • A közterületen folytatott – engedélyhez kötött – kereskedelmi tevékenység jogszerűségének ellenőrzése.
  • Közterületen hagyott üzemképtelen gépjárművek tulajdonosainak felkutatása, tulajdonos hiányában a gépjárművek elszállíttatása, őrzésének megszervezése.
  • A járdák tisztántartására, síkosság mentesítésére felszólítja az ingatlan tulajdonosokat és visszaellenőrzi a közterület állapotát.
  • A közterületen elhelyezett bútorok, hulladékgyűjtő edények, felszerelési tárgyak, valamint a zöldterületek rongálóival szemben szabálysértési eljárást kezdeményeznek.
  • Városi rendezvényeken közreműködnek az árusítóhelyek kijelölésében, a szükséges engedélyek kiadásában és ellenőrzik az előírások betartását.
  • Felderítik az engedély nélküli közterület-használatokat.
  • Együttműködnek a Rendőrkapitánysággal, a Polgárőrséggel és egyéb más társhatóságokkal a közterület rendjének megőrzése érdekében.
  • A szabályok tetten ért megszegőivel szemben a jogszabályban előírt módon és összeghatárig helyszíni bírságot állapítanak meg.
  • A napi munkáról és a kiadott engedélyekről nyilvántartást vezetnek.

Elnézést, a hozzászólás ezen a részen nem engedélyezett.

Megszakítás